Coolangata med Fredrik Haffy

Bra början på dagen, vi bytte rum igår och det är så väldigt mycket större vilket känns jätte bra och jag kände mig utvilad dock lite ont i svanken då min rygg är som den är och inte direkt gillar allt för mjuka sängar men den vänjer sig nog hoppas jag.
Idag flyttade Adrian in som är våran nya kiropraktor i familjen, han gör sin praktik här uppe på guldkusten medans han pluggar nere i melbourne, jätte trevlig kille som är lite äldre än oss men han är väldigt trevlig.
Vid tolv tiden frågade Fredrik om jag ville följa med till coolangata som är en bit ner på kusten dryga 4 mil härifrån, det är där dom flesta surf tävlingarna går för att det är väldigt bra vågor där nere och öppet.
Väl nere i coolangata så börjar fotografen Fredrik köra igång och plåta, Fredrik är för övrig den kille som jag skulle gjort farm med men som vi vart blåsta på. (Lång historia)
Vädret var klart och det blåste lite kyligt men inte så att man frös, vi tittade oss ut över vattnet och ser massa surfare som glider längst med dom avlånga vågorna så vi knatade bort dit så Fredrik skulle lyckas få ett par sköna bilder över Surfers paradise med ett par surfare i fronten.
Vi knallade sedan vidare emot en stenpir där vi hade väldigt roligt över att vågorna skvätte upp över oss, fast Fredrik var den som vart mest förvånad tror jag då han stog där oberedd med sin ex antal tusen kronors kamera och fick en halv våg över sig.
Sedan kom vi på att det kunde bli en schysst bild om det stänkte upp på en, så jag fick ju offra mig då jag inte har en system kamera och kan shit nada om hur man fotar.
När jag väl kom ut på ena klippan så inser jag att Shit jag glömde lägga av mig mobilen, tänk om jag plumsar men äsch skiter jag i det, jag fortsatte mina kliv ut för jakten av en schysst bild.
Efter vi var färdiga där så kände båda hur magen började kurra och vi gick in tillbaka till stan och hittade oss en skön italiano restuarant där dom hade pizza som smakade VÄLDIGT bra, Fredriks pizza var det kanske lite väl mycket ananas på men det anser jag bara bra för då vet man att det är lite valuta för pengarna.
Mätta och belåtna så drog vi oss vidare i coolangata och hitta en liten antik butik där jag lovar att far min hade trivts, det fanns allt ifrån gamla kameror till fickpluntor och gamla cola burkar från 70 talet, Dit ska jag igen och handla balla grejor.
Sedan tog vi bussen hem och var helt slut så vi båda slocknade ett tag på bussen Fredrik med hök nacke och jag med rut putsaren, haha så vi måste sett ut.
Nu så sitter jag här och funderar ut vad vi ska äta, jag har ju en godispåse och en choklad kaka bredvid mig men det räcker ju inte för att fylla en stor och stark pojk som jag för att jag måste få riktig mat i mig.
Får väl ta dom där fruktansvärt frestande godisarna senare antar jag och sätta mig med Petra och mysa i soffan till tven.
Tjingelingen!

Kommentarer
♥ Maria

Hejsan! Jag och en tjejkompis ska åka till Australien den 9 september så det börjar närma sig extremt nu, så ja undrar om man skulle kuanna ställa några frågor till dig om du har lust att svara vill säga :)



Vi landar i Sydney men vårt mål är att ta oss upp mot Surfers där vi tänke försöka fixa något typ av deltidsjobb osv. Leva livet. Festa, bada, surfa. Ja du förstår nog :)



Så, jag undrar nu om du har några tips på vad man bör göra när man är där(australien överlag)? Vilka "utfykter" bör genomföras, vilka nattklubbar är hetast? Bra shopping? Bra hostels?



tack på förhand :D / Maria

2010-08-22 | 19:13:13
URL: http://mariasy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback