Nytt job

Nu har jag lämnat mod's för att jobba på ett annat ställe längre upp med kusten.
I onsdags så var jag på intervju på en salong uppe i Runaway bay shopping centre, det är ett jätte mysigt ställe som ligger precis vid floden, Salongen är hyfsat liten och lite drop in salong utav det men absolut helt arbetsvänlig.
Intervjun gick jätte bra kände jag för det var mer jag som styrde samtalet och sedan så satt jag på bussen på väg hem och pratade med Petra då jag fick ett voicemail så jag kollade upp det och då var det tjejen som intervjuade mig som ringde och sa att dom ville att jag kom in och prövade på torsdagen.
Så igår var jag där och testade, till en början gick det bra men sedan när tjejen som tvättade min kund visade  resultatet av min första slingning visade sig vart det katastrof för ingen hade sagt till mig att deras intensiva färger tar så snabbt på slingor så mina blonda slingor hade blivit lila och fläckigt.
Efter ett par försök att få bort det lila med schampoo blekning så insåg vi att det inte skulle hjälpa, så vi tog en toning för att försöka få ut det, men icke det heller, Det slutade med att Chantelle som är manager klippte och torka hennes hår då jag stod med en annan kund.
Jag trodde jag inte skulle få jobbet i det läget för det som hänt, men av någon anledning bestämde dom sig för att ha kvar mig, jag tror att chantelle tog på sig skulden för att hon inte instruerat mig tillräckligt i hur deras färger fungerar.
Dagen gick som tur var fort  för en gångs skull och jag gjorde en slingning till senare på dagen och den gick suveränt, perfekt resultat, sedan pratade jag med chefen och han sa att jag är välkommen ombord om jag ville.
Så nu ska jag snart gå och lägga mig för att ladda inför morgondagen för den kan bli häktisk om det blir så mycket som dom beskrev att brukar kunna bli.
Ciaoo!

Kommentarer
♥ Pappa Johan

Självklart Junior dom ser kvalitet och kunnande när dom ser det ;-) Du är en duktig frisör och du är ambitiös så jag är inte förvånad att dom vill ha dig ;-)

Kramis Pappsen :-)

2010-08-28 | 01:00:16
♥ Stenhamra Gänget

Grattis till det nya jobbet;D Klart att dom ville ha dig. Som Elin och Frida säger du äger;D

2010-08-28 | 09:34:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback