Sondag aro vilodag

I all ara sa ar sondagen vilodagen, da man slappar och tar det lugnt och jag sager bara CHECK!
Vaknade runt halv 12 tiden idag av att Petra stormar in i rummet och skriker och har sig (atminstone kandes det sa). Nej for att vara arlig var hon bara uttrakad for hon varit uppe sedan 9 tiden och pluggat och jag lag med mitt lata arsle och sov.
Val uppe sa at jag lite frulle och kollade pa tven, medans Petra tog tag i varat hem som sag ut som ett BOMBNEDSLAG. Man forstar inte riktigt hur 3 personer kan gora det sa stokigt, eller sa ar jag bara valdigt petig men det kandes bara som att det var jerusalems forstorelse som pappade hade sagt.

Coles here we come, vi tog en promenad in till stan for att handla lite mat for vi har trottnat pa vad vi ater sa vi har kollat upp recept och annat som vi ska kaka, vi forsoker iallafall!!! Idag blev det Barramundi med potatisklyftor och Avocado med rivna morotter. Allt ar gjort av maestro Alexander, Stolt faktiskt forsta gangen att gora klyft potatis sjalv och en av dom forsta att steka farsk fisk.
Imorgon blir det till lunch makaroni pudding (forsta gangen jag gor det med) Och middag pasta gratang (first time aswell)

Just nu sitter jag och Petra uppe, hon pluggar och jag bloggar for nagon maste ju gora det ocksa, nej men hon utmanade mig imorse om att vara uppe lange. game on and im still going strong m8's.
By the way sa ar det Queens birthday imorgon sa man ar ledig ifran jobbet, grymmt skont men icke for planboken!

Nu ska jag nog ga in och tvatta bort sminket, Vilket jag dock inte har men jag ska tvatta bort all skit ifran ansiktet men en sjukt bra produkt som Petra kopte forut den tar bort pormaskar och annat skit man drar pa sig over dagen, Den heter Biore pore unclogging scrub!


Oi Oi Oi see you later!!! Pussar och kramar ifran Aussie land


Kommentarer
♥ Anonym

Klart att du går i pappas fotspår och lagar underbar mat Alex, det ser Jätte gott ut.

Läs och gör PRECIS som det står i kokboken så går det inte att misslyckas :)

Ha de gott. Kram till er båda

2010-06-13 | 16:59:21
♥ Anonym

Såg precis att vårat namn var borta så nu har jag klickat in det igen.

2010-06-13 | 17:00:59
♥ Helene / Kenth

men va sjutton...........nu daaaaa

2010-06-13 | 17:01:58
♥ Stenhamra Gänget

Bra jobbat Alex. Det börjar ta sig med matlagningen.Vad skönt att få vara ledig i morgon. Ni får ha det så gott Kram Mamma

2010-06-13 | 17:03:35
♥ Monika

Hej!

Vad underbart ni verkar ha det! Jag lägger denna blogg under mina favoriter på min blogg. Kram

2010-06-13 | 17:50:24
URL: http://www.metrobloggen.se/lycklig
♥ andreas johnsson

Tyckte din blogg var rätt skön faktiskt

2010-06-28 | 10:05:53
URL: http://addan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback