Alex pa resa till Fraser Island (Fram med kaffekoppen detta blir långt)

Vart ska jag börja någonstans? En bra fråga? jag har faktiskt inte en susning om jag ska vara ärlig.
Jag antar att jag försöker göra det lättast möjliga.
I Tisdags förra veckan så drog jag och Alexander upp till Fraser island för att uppleva lite innan han åkte hem idag :(.

Vi började packa som tokar på måndags kvällen för att vi inte skulle behöva göra det på morgonen, för bussen gick härifrån Surfers paradise vid 12:15.
Som ni alla vet så blir man alltid lite rädd att man har missat att packa ner någonting, men självklart har man oftast inte göra det så man stannar alltid 1 minut utanför dörren utifall man har glömt något, sedan går man ändå.
Vi började kila ner emot stan för vi var tvugna att gå förbi stället där vi hade bokat biljetten för att hon som bokade min biljett hade visst bokat fel tillbaka dag och istället för söndag hade hon bokat lördag vilket skulle blivit väldigt knasigt!
Men som jag trodde var det inte något problem att boka om det, efter vi varit där gick vi till bussen som ligger 3 minuter ifrån för att vara i tid och checka in oss.
Vi kunde inte starta på ett bättre sätt än att sätta oss i solen och glassa, efter ungefär 5 minuter i solen så kommer jag på att det blir svårt att dra en 7 timmars resa utan cigg! (FÖRLÅT) så jag sprang iväg till en convience store för att köpa på mig ett paket sedan tillbaka och efter 10 minuter kom bussen.
På bussen och iväg! 2 stora stopp på 30 min vardera var det vi fick, Hyfsat bra om jag får säga det själv.
Efter 7 timmar så var vi framme i Rainbow beach, vilket är en liten sketen håla där det finns shitnada att göra och absolut ingeting att berätta om första kvällen, för det var dött. haha

dag 1 på Rainbow beach (breifing)
Jag gick upp tidigt för att kunna duscha och göra mig i ordning för frukosten, så ungefär 6.30 för att frukost serverades gratis vid 7 tiden. Pankakor med sylt på menyn! MUMS! :D
Sedan gick Alexander tillbaka i sängs och jag försökte sova men gick absolut inte så jag lade mig och kollade lite family guy och Zombieland vilket är en fruktansvärt rolig film!
När jag tröttnat på detta gick jag upp och då var väl klockan ungefär 10 för att sätta mig vid datorn i en kvart. Lite senare på eftermiddagen hade vi breifing om hur det går till ute på Fraser Island.
Under denna 1,5 timma breifing fick vi bli indelade i gruppen som vi skulle vara med där ute, jag säger det bara fyfan vilka underbara männsikor vi hade i våran grupp.
När vi färdiga så gick jag och Alexander och käkade lite lunch på ett hak och det bidde lite kebab rulle för min del och en fet hamburgare för Alexander.
På kvällen så satt vi med gruppen och snackade skit och hade trevligt, lyssande även på någon skumm kille som spelade live på hostelet.

dag 2 på Rainbow beach och dag 1 på Fraser island
Vi gick upp tidigt igen för att käka pannkakor och sylt igen! sedan var det en ny briefing för att instruera oss om hur bilarna fungerade och hur man packade och allt där till.
när det var klart så hoppade vi in i bilarna och gav oss iväg till den mest underbara ön jag någonsin i hela mitt liv varit på.
vi fick ta en färja över med bilarna för att mötas av en ö full av strand! åh vad härlig känsla det var att få sitta i en stor bil som gasade runt på stranden!
Vi började sakta ta oss fram på den mils långa stranden, första stoppet skulle bli Lake Mckenzie, vi var först i ledet och hade tagit ett bra försprång på alla dom andra bilarna. men vi stannade för Valérie såg en kompis på stranden och då gasade alla förbi oss och vi var sist, men vi stannade bara i 10 min och sedan fortsatte, men vi visste inte vart vi skulle svänga in i skogen så vi råkade svänga in på fel väg och tog en offroad väg som var VÄLDIGT guppig men det var fruktansvärt kul.
Efter ett tag så kom vi ikapp klungan för att vi hade en galen israel som körde, sedan kom vi fram till Lake Mckenzie och det var en helt underbar sjö som är så ren och klarblått vatten.
Efter att ha druckit lite öl och badat så drog vi vidare för att kunna slå upp vårat camp, på vägen stannade vi för att köpa lite saker på affären, men sedan när vi skulle hitta till campet så hittade vi inte och det vart mörkare och mörkare. sedan var det svart som ett sotararsle som pappa hade sagt.
vi körde ett par vändor runt där vi trodde det skulle vara, till slut så såg jag att det lysste inne på ett ställe och vi svängde in och rätt kom vi efter mycket om och men. slog upp vårat tält i mörkret och försökte laga mat, laga fulla som vi var efter Goonet i bilen. Allt gick bra och vi hade jätte kul, dock var vi redan nu "the Dicks" som instruktören sa att vi skulle kunna stöta på. INGEN gillade oss.

Dag 2 Fraser Island
Jag gick upp tidigt även denna morgon för att göra mig iordning för frukosten (jag tar tid på mig för att få igång magen). efter frukosten så var det dags för att knalla ner på stranden för att sola och spela boll. Jag drog ihop ett par killar för att spela lite beach fotboll. och gud så kul vi hade, men en kille sparkade lite för mycket sand och det skvätte rakt in i mina ögon så jag var väl blind för ett par minuter och lyckades ta mig till vattnet för att tvätta av allt men som ni säkert gjort förut är att ta saltvatten i ögonen är inte skönt, men det var allt som fanns i tillgång.
när vi kände att typ alla hade börjat röra sig så tänkte vi, shit vi bör börja köra nu och vi packade in allt och började köra uppåt för att ta oss till Indian heads men stanna vid lake Wabby, på vägen stannade vi igen för att handla lite ny is och slänga soppor. Sedan kom vi till Lake Wabby som är en liten sjö fast med en enorm sand balk, lite bada och lite springa ner för sand balken och ta bilder och filma.
sedan tillbaka till bilen som tog 30 min att gå, men off och iväg för att köra till Indian heads.
Bil resan tog ett bra tag men det var absolut värt varenda minut!
Väl framme vid Indian heads så fick vi gå upp för ett berg för att komma till en klippa som är som en utkiks punkt! där såg jag mina första riktiga levande delfiner! UNDERBART!
Efter mycket foton och posade så började vi röra oss neråt för att köra tillbaka till där vi skulle campa. Nu var vi nästan först iväg, men som vanligt slutade vi sist för att vi stannade och diskade och gick på toa.
Väl framme vid campingen (eller rättare sagt beachen) så började vi sätta upp våra tält och allt, för att börja laga mat och dricka Gooooon!
Efter maten så lade vi oss alla med ett varsit Goonglas och kollade stjärnorna (Pappa du hade älskat det).
Jag Alexander och Valérie var uppe längst och pratade om Religion i 1,5 timma. men innan vi gick till sängs så jagade vi lite Dingos som är som en hund men ta inte misstag det är ett av australiens farligaste djur! Ungefär som vargar men värre.
Men efter detta så var vi trötta och gick och lade oss.

dag 3 och påväg hem
Vi var dom som gick upp senast för vi var trötta och vi var "the dicks" iaf!
På vägen tillbaka så stannade vi för att kolla på det uppspolade vraket, det var väl coolt att se men inte så jätte speciellt för det fanns ingen historia alls om det så man tyckte inte det var så jätte intressant.
det tog ett bra tag att köra ner till stället där båten skulle gå ifrån, men innan dess stannade vi för att äta lite lunch, Peanutbutter and jelly sandwiches! MUMSFILLIBABA!
Efter lunchen körde vi ner till stället där båten kom och vi hoppade på och ställde oss längst upp och spanade tillbaka och vätade ögona för en underbara tiden vi hade där.
Då kom dom, Delfinerna och simmade bakom båten! WOW säger jag bara. så himla vackert!
När vi kom tillbaka till hostelet var alla lite groggy och ville duscha, jag paxade duschen och hoppade in och stog i 10 min för att försöka få av mig alla sand, för den var på ställen man aldrig trodde existerade.
efter duschen gick vi ner och mötte gruppen för att sedan åka till en annan stor sand balk i Rainbow beach för att titta på solnedgången, MEN!!!! vi missade den! SJÄLVKLART, så vi beslöt oss för att dricka Goon och vara glada ändå, efter 15 min var vi så myggbitna så vi bestämde oss för att gå ner till hostelet och käka och dricka lite.
Kvällen slutade med att vi satt och stirrade på varandra och kanske någonstans insåg att tack för dagarna men vi ses aldrig mer (för vissa) men jag och Alexander träffade 3 av tjejerna ifrån England i surfers dagen efter.

När jag hade kommit hem och packat upp lade jag och Petra oss i sängen och pratade och då föll tårarna, för att jag ville verkligen inte att Alexander skulle åka hem för att han var den enda här jag hade och göra saker med, Visst jag har Petra och det är underbart men man behöver någon mer. och han var den personen, jag tror att paniken spred sig om att jag inte skulle ha någon att vara med efter idag (onsdag).
Jag är glad att han åker hem till Danniela för att dom saknar varandra så och jag vet att jag är självisk men fan jag ville bara behålla honom här!

Nu ska jag avrunda detta med att säga att jag och Petra ska iväg till Nik och Carliene för att dricka lite öl och jag ska slinga och klippa Niks tjej!
Hoppas att ni förstod något av vad jag skrev även fast jag har stressat igenom för att hinna skriva i huvudtaget!

Puss och kram på er alla där hemma. Ibland blir det ensamt, men jag vet att ni bara är ett samtal ifrån!
<3 Kärlek!


Kommentarer
♥ storasyster

Hej lillebror, jag kan nog inte bli mer avis än vad jag är just nu. Eftersom att du inte lagt ut bilder så fick jag ta saken i egna händer, jag har googlat allt o gud vad vackert det var. Kan du inte snälla maila mig bilder, jag har ingenting på dig. Känner mig inte så uppdaterad med bilder iallafall. Här har det hänt massa men vi kan ta det när vi snackar nästa gång. Har du möjlighet att snacka på lördag, jag har tvättstugan mellan 06.00 och 09.00 så om du kan så ses vi på skype då. Saknar dig lillebror. Kramar syster

2010-05-05 | 12:48:14
URL: http://www.linner.fahlstrom.dinstudio.se
♥ Pappa Johan

Hola Junior :-)



Ja det va en upplevelse av den högre rangen förstår jag :-) Det skulle inte göra ont att åka till fraser island inte. Med en sådan svart himmel(hahahaha) så måste det varit underbart att kolla in stjärnorna. Därnere kan du ju se mitt tecken för Scorpan är på södra valvet :-) Grym ö med strand runt hela!!! Ingen trängsel där inte om bra platser :-) Kan tänka mig att det måste varit paradislikt. Hittat lite bilder där på google och ja jag skulle kunna spendera ett par dagar där faktiskt :-)))

Bamse kramar till er ;-)

2010-05-06 | 10:07:28
♥ Helene / Kenth

Helluuu där borta!



Detta låter helt underbart. Jag blir JÄTTE AVENSJUK!!

Men allt detta underbara som du är med om är du värd flera gånger om.

Vi saknar dig. Mega kramar till er båda

2010-05-07 | 08:48:52
♥ Lotta

Bra skrivet tycker jag faktiskt

2010-12-03 | 14:36:26
URL: http://jade.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback