Awesome Awesome!

Nu var det nog ett tag sedan jag uppdaterade lite ifrån min syn av Aussie!
Lättast är ju att börja för er som inte har hört eller läst innan så har jag ju nytt jobb där jag har dubbel lön än vad jag brukade ha på andra stället vilket underlättar saker och ting i livet, JO pengar ger lycka så ni som tycker annat hoppa i Nilen!
Jag ska förklara varför pengar ger lycka.
  1. Jag kan gymma vilket gör mitt humör bättre (lycka)
  2. Nu kan jag spara pengar till att göra saker (lycka)
  3. Jag kan köpa mig lite nya kläder vilket jag inte har gjort på 3 månader nu (lycka)
Strike! Där har ni 3 bra anledningar varför pengar ger en lycka, jag förstår om man har normalt med pengar så är det ingen fara för du kan göra allt det där, men har du bara pengar så du klarar mat och hyra så är det inte så roligt.
Okej tillbaka till jobbet, det är en stor utmaning för att hela tiden är du på tidspress så att säga hamnat du 1 min efter i tidschemat så är du körd.
På en dag vi tillsammans normalt 30-40 kunder per dag och då är inte männen inkluderade, vi har som en "barber" avdelning där vi har cirka 40 manliga kunder som går in och ut per dag. så sammanlagt har vi kanske 80 kunder in och ut VARJE dag!
Jag klagar inte men jag har känt hur jag har mindre energi efter jobbet nu än förut vilket är skönt för ni så är jag trött klockan 11 och inte vill ut och springa för det gör jag direkt efter jobbet (jag kommer dit också lugna sig).
Chefen jag har är jätte bra han är generös och väldigt sträng vilket gör att man vänjer sig inte vid han för att när klockan slår 9 då är det business och när man har tid så skojar man runt. På tal om det så har jag blivit den som alla ska hålla på och j'vlas med det är som att vara tillbaka på Elies salong (www.No-limits.se) Ps, årets frisör.
Min manager är duktig på det hon gör men skulle behöva tagga ner lite på fronten att vara lite "kaxig" i uttalet till en men det kan man överse för att hon är duktig på det hon gör.
Annars är alla där väldigt trevliga och goa att ha att göra med, man har alltid någon som backar upp en om något händer eller om man behöver veta något.
Nu till träningen.
Jag har sedan förra veckan signat upp mig på Fitness first (samma gym som petra).
Tills idag så har jag bara kört lite kondition för att jag har inte fått instruktioner om maskinerna på stället, men känner att jag inte orkar vänta så imorgon tänkte jag efter jobbet att jag ska gå och titta runt på dom och se vilka jag kan någoting om. :)
I förra onsdags när jag började på fitness first så sprang jag 5km och rodde 2km sedan joggade jag typ lite för att varva ner.
I Fredags så testade jag mig själv och då sprang jag 5km på 31 min i 10,5km/h - 12km/h. Rodde 2km på 10 min i 38 s/m (sekund meters motstånd) eller något.. Sedan upp på löpbandet för att springa 2km i på 10 min i 10,5km/h - 13km/h.
I går sprang jag ungefär på samma tider och allt, för att sedan idag så hade jag PT som är en jätte rolig prick som heter Isak. Han mätte höjd, vikt, midja och lät mig göra några övningar så han sedan kunde ställa en ålder på min kropp. Guess what!? jag är ett år yngre i min kropp än vad jag är i min biologiska klocka.
Efter vårat samtal så sa han att om jag slutar röka kommer jag vara 18 år i min kropp så jag får 2 år tillbaka, time to stop! Jag har lovat honom att jag ska försöka gå ner till 2 per dag från och med imorgon för att sedan sluta och jag ska j'vlare mig göra det också!
Efter gymmet så gick jag till andra byggnaden och köpte mig protein pulver som jag ska dricka före och efter träningen för att få så mycket utav träningen som möjligt! Nu j'vlar KÖR VI! :D:D:D
Förlåt Mamma,mormor och jossan för alla fest bilder, men vi firade faktiskt Petras födelsedag! ;)
Ni förstår inte hur ofta jag tänker på er där hemma, går inte en dag utan att jag tänker på Frida och Elin hur stora dom kommer vara när jag är tillbaka :') <3<3<3 Älskar er!

Kommentarer
♥ Ola

Sry för sådär tre månader för sent svar.. Men maträtten är något jag bara kastade ihop själv.. Bättre uppdatering kommer ske nu och förhoppningvis fler goda recept :)

2010-09-14 | 15:26:49
URL: http://olas.blogg.se/
♥ Storesyster

Hej lillebror, skönt att du har mer pengar i fickan nu. Jag vet hur det känns när man inte riktigt känner att det räcker till hela vägen. Syster är numera Caramel färgad i håret (Gyllen mörkblond) har bestämt att jag ska inte vara blond försen du bor så pass nära att jag kan åka till dig med 3 mån mellan rum. Men det ska nog bli brunt sen tror ja. Vi har det bra här hemma, vi ska gå på grönan imorgon med barnen och se Europe får ser hur det blir. Elin och frida är grymt stora och nästa helg ska jag och Elin åka och shoppa tillsammans. Vi saknar dig med lillebror och det går nog inte en dag som jag inte tänker på dig, jag saknar dig så men jag är så glad att du följer din dröm. Men jag skall vara ärlig jag saknar någon att prata med, det finns saker man bara kan prata med en lillebror om. Jag saknar dig mitt hjärta och du kommer alltid att vara världens bästa lillebror. Och jag längtar tills du kommer hem och hälsar på. Och det är inte utan att jag fäller en tår som jag skriver denna text. Tack för att du finns och tack för att du är en sån otroligt underbara lillebror.

2010-09-16 | 22:30:47
♥ Stenhamra Gänget

Vi saknar dig så mycket ska du veta. Ser fram imot den dag du kommer hem till oss igen. Borta bra men hemma bäst. Men du ska veta att vi är otroligt stolta över att du och Petra klarar er så bra där borta men jobb och skola. Tjejerna växer så det knackar. Då du kommer hem så får du se upp för då är dom tonåringar. Nu måste jag ta och göra lite nattjobb sen blir det till att vila ett par timmar innan det är dax igen. Många Kramar Från Oss

Love You Alexander

2010-09-17 | 23:36:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback