volontar arbete for RSPCA

Hejsanhopssanharsittervi.
Just
i detta ogonblick sitter jag och Petra i skolan och pluggar, mestadels sa ar det Petra som pluggar jag sitter mer och gor henne lite sallskap da jag bara har ett par enkla uppgifter kvar att gora tills pa Tisdag. Tanken ar att vi ska eller HON ska sitta har till 2 inatt och gora fardigt sin uppgift, jag sjalv lar nog aka hem eller ga och satta mig bilen och lyssna pa radio och sova.





Min dag borjade klockan 7 imorse med att gora mig iordning for som jag berattade forra i forra helgens inlagg sa skulle jag volontar arbeta for RSPCA idag som ska ha ett event kallat "million paws walk" och ar ett icke statligt sponsrad organisation som hjalper djur har i Australien. Jag fick skjuts utav MIN kara Petra till platsen dar vi skulle samlas, nar jag kommer dit sa var det HELT tomt och jag undrade lite (hm, kommer det komma nagon i huvudtaget eller ar jag pa fel stalle). Jag var dar relativt tidigt vilket min Mor och Far har lart mig att man ska vara, samlingen var 9 och jag var dar 8.20. Sa jag strosade omkring i det underbara vadret och klappa pa hundar som sprang losa och tittade lite pa knatte fotbolls match vilket for ovrigt ser ut som myrornas krig! DAR AR BOLLEN, ALLA PA DEN!!!!!
Hur som helst sa vid 5 i 9 dyker tva skapbilar upp dar det star RSPCA, sa jag borjar sakta ga over dit och ju narmare jag kom desto klarare var det att det har var "the old dogs". Okej dom kanske inte var bus gamla men runt 50-60 nagra av dom, jag kunde inte lata bli att tanka "okej, ska dom har gora det har kommer det ta ar och dagar innan vi ar klara", men jaklar gubbarna hade krut!

Det vi gjorde var att vi satte upp omradet for imorgon da vi hela eventet ska vara och dom uppskattar att det ska komma ett par tusen personer dit, och det ar redan 750 foranmalda och betalda. sa bara det ar 750*15dollar vilket ar = 11250 dollar vilket ar = 73125 svenska riksdaler!
Tillbaka till vad vi gjorde, vi satte som sagt upp omradet vilket innebar att bygga staket runt hela omradet da det ar avsparrat omrade for detta event, sedan att satta upp alla olika talt,bord och stolar som ska vara for bbq's och diverse annat. Imorgon ska da detta event utforas och det kommer vara massa sota sma och stora hundar OVERALLT och jag kommer vara overlycklig! Sjalva eventet i sig ar att folk tar med sig sina hundar, och sedan gar en tur pa 1,5km runt omradet. Jag ska gora sa gott jag kan med att ta bilder men som sagt jag ar dar for att arbeta sa det kan bli for och efter bilder, men ska forsoka fa ta med mig kameran nar jag gar omkring ocksa, beroende pa vad jag far for arbete tilldelat mig.



Ga in pa http://qld.millionpawswalk.com.au/ och spana vad det gar ut pa och las garna om organisationen ocksa nu ska jag avsluta mitt sista arbete och sedan lasa lite i accounting! :) Ha det sa gott! Kram pa er!


Kommentarer
♥ Stenhamra Gänget

Bra jobbat. Myrornas krig har vi varje match:) Men igår vart det vinst. Bra att du håller Petra sällskap när hon pluggar. Vi längtar så till ni kommer hem. Frida frågar varje dag när du kommer.Många Kramar Från Oss:)

2011-05-14 | 20:27:50
♥ johanna

hoppas du får en bra tisdag

2011-05-16 | 16:11:47
URL: http://johannaxxxxx.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback