Äntligen!!!

Fram och tillbaka med nya inneboende, farm, jobb och skola. Tillslut ville man bara krypa ner under täcket och hoppas på att allt bara skulle lösa sig, men tyvärr fungerar det ju inte så. I dag, löste sig iaf allt med lägenheten.(för ett litet tag). Jag har inte orkat skriva om allt innan,  men tre gånger har vi haft människor som har sagt att de ska flytta in men som har dragit sig ur i sista sekunden, sist va det ett ungt tyskt par som kom hit med hela packningen och sedan vände i dörren... Snacka om att all tillit till människor försvann, riktigt besviken är jag! Men nu änligen har jag fått bond plus en vecka hyra betalt av en kille från canada som är här tills oktober för att göra sin praktik. Gissa om Alex vart glad när jag berättade att rummet var uthyrt och killen som ska bo där är kiropraktor (eller hur de nu stavas) :D

Juste för er som inte vet vart Alex farm jobb inte speciellt långvarit, efter många timmars resande, polisanmälan och några hundra dollar fattigare var han tillbaka i Surfers igen. Nu gäller det bara att luska ut hur han ska göra med visumet, för som ni alla förstår är han inte speciellt sugen på att åka på farm igen. Vi har börjat titta runt på kortare utbildningar och hittade in Management kurs på ett år som är riktigt intressant. I dag är han tillbaka på salongen igen men snart är det dags att hitta ett nytt jobb...

I dag har jag städat ur vårt rum och bytt till de större, wow vilken space de vart! Nu kan vi ligga i sängen och titta ut på havet. Jag tänkte jag gå upp till stan och möta Alex, handla lite för i kväll bli det god mat och ett glas vin på balkongen och fira att oturen kanske har vänt!!

Saknar er massor...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback