Time to do some christmas updates

till en början vill jag bara säga God jul på er allesammans.
För första gången i livet som endast består av 21 ynka år så har jag jobbat på julafton, hur skumt kändes inte det då, rullade in på jobbet som ett vrak då jag har slitit som ett djur för att lyckas få bonus.
Kanske ska berätta lite närmare, Jo våran chef bestämde sig för ett par veckor sedan att vi kunde få bonus om vi jobbade "hårt", Så om vi lyckades nå våra "targets" varje vecka (som är på 2200aud som är cirka 14tusen någonting) i 3 veckor så fick man en 200dollar bonus -Check, lyckades man nå sitt target i 4 veckor så fick man en 300 dollars bonus - CHECK så jag lyckades scora 500 dollar på 2 veckor extra vilket är välbehövligt inför resan i januari.
Vid 3 tiden så fick jag ett sms av Teemu som för 1 vecka sedan skaffade sig en bil att han skulle komma och hämta mig som "santas little helper" :) Man tackar för det! så efter jobbet så fick vi alla en varsin present ifrån Chefen och jag fick en smirnoff vodka flaska (alltid välkommet). När vi alla var nöjda var det dags att inta julaftons firandet så jag och Teemu hoppade in i bilen och det står som spön i backen ute börjar röra oss hemåt men innan dess så var vi tvungna att skaffa oss något att dricka under kvällen och lämna tillbaka en hyrfilm så in till surfers för lite alkohol shopping och filmlämning.
När vi kommer hem så trodde vi att vi skulle behöva ställa oss och göra i ordning all mat som Petra och Teemu har fixat under dagen, Men icke för Petra hade fått gå hem ifrån jobbet då det inte var någonting att göra, i alla fall så kommer vi hem och känner lukten av JUL!
Det var nog den bästa lukten jag har känt på ett tag, Åh här vet ni alla vilken story som fortsätter så jag behöver inte förklara mer (mat,magont,matkoma)..
Efter allt matätande så satt öppnade jag min present som jag hade fått hit skickat av min underbara stora syster Josefine <3.
Sakta så börjar jag ta mig igenom paketet, i det ligger en mapp och jag tänker Oh hon har tänkt till i och med att jag ska plugga, sedan öppnar jag för att se hur den är inuti då jag ser att den har fack med namn på, Mormor,Amanda,Faster och lilly,Fam Alm Fahlström, Farmor,Pappa,Fam Linnér, Syster.
Jag öppnar upp första fliken och där ligger ett kuvert med ett handskrivet brev ifrån mormor så jag läser igenom det och blir så glad, sedan fortsätter jag till Amanda (kusin) och läser hennes brev för att gå över till Faster och lillys där jag fick ett brev om hur dom mår och att Lilly börjar bli stor och dessutom i detta kuvert så fanns det bilder på Min lilla kusin Lilly och faster TACK! helt underbara foton! vidare till mamma systrarna och janne där jag fått julkort (så fina)  tack systrar för övrigt mår jag jätte bra! :).
Sedan Farmors där jag också fått ett handskrivet brev (allt är väldigt rörande), vidare till pappas där det ligger en film (BECK - Mannen med ikonerna) TAAAACK! den kom väl till användning under kvällen!
sedan Fam linnér där jag också fick en jul hälsning :)
Men här kommer bomben, jag fick ett datorskrivet brev av min stora syster och det var här det brast för mig, jag lyckades hålla mig ifrån känslo tårar tills dess. jag satt i puffen nere på golvet och läste och det var så fint och rörande att i slutet av första sidan började jag få tårar i ögonen, när jag kommit halvägs igenom andra sidan så brister jag ut i tårar och kan inte hålla det längre men fortsätter självklart att läsa färdigt och på sista sidan så var det en bild och jag ville bara hoppa igenom bilden om krama om er! Tack så hemskt mycket för den finaste presenten jag någonsin kunnit fått! även om jag fick sitta och gråta Framför Petra och Teemu så var det så värt det.
Syster det är fint att du tänker på hur jag skulle göra, men varje gång du tänker så ska du stanna upp och så kommer du inse att jag gör bara det som känns rätt vilket jag vet någon som har lärt mig!
Bara en glimt i dina ögon..
Kan krossa mitt sorg..
Bara ett leende på dina läppar..
Kan fylla den med glädje..
Bara om du är beredd att kämpa..
Ska jag hjälpa dig..
Bara en kram av dig..
Värmer mitt hjärta..
Bara att se att du har det bra..
Kan göra mig stark..
Bara vårat blod..
Kan göra oss till syskon..
Bara döden..
Kan skilja oss åt..

Tack för att du är en sådan underbar syster det var den finaste dikten jag fått. Och jag kommer att leva för mitt motto Carpe Diem syster! Älskar dig.

Efter detta har jag svårt att forstätta.
Men det finns inte mycket att berätta om juldagen jag och petra har varit ute på en promenad innan hon stack till jobbet sedan dess har jag legat och kollat på lite Entourage (Oh yeah)..
Nu väntar jag bara på att få krama om min älskvärda flickvän när hon kommer hem ifrån jobbet.
God jul på er alla där hemma! Tankarna går till er under julen. <3<3<3


Kommentarer
♥ Storasyster

O lillebror. Det är väl klart att du skall få en fin present det är du värd. Längtar tills vi ses i juni, vi skall ha sjukt kul när du kommer. Hoppas att du har en underbar jul vecka, själv skall jag jobba sen skall jag ge mig ut i mellandags rean. Ser fram emot det som fan. Sen funderar jag på att köpa en one piece om du vet vad det är. Älskar dig lillebror. Kram från syster och Theodor

2010-12-26 | 21:28:30
♥ Madde

Åh vad fint ni hade det under julen. Längtar till er och värmen! Hoppas ni har en underbar nyårsafton! puss ohc kram

2010-12-31 | 21:10:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback