Jag sa åh åh vad det är skönt att va...

SJUK!
Helt otroligt det tog mig 3 veckor att pallra mig till doktorn och som det smakade, Bihålsinflammtion och inflammation i bröstkorgen, vad det menas med inflammation i bröstkorgen vet jag inte men ont har jag det är en sak som är säker.
Petra ligger och försöker kurera sig också, hon vart sjuk igen igår och hostar halvt ut lungorna vilket börjar bli vardag för mig.

Jag började två veckor sedan och säga att jag ev skulle gå till doktorn för att jag kände mig dålig, men för er som vet så faller inte äpplet långt ifrån trädet, jag är precis som far min. Inte för ens jag ligger på bädden och knappt kan röra mig går jag till doktorn, det är kanske inte det bästa man det känns bäst.
Men iallafall så har jag varit hos doktorn och det var 2 timmar, ja ni ser rätt 2 timmars väntetid för att se doktorn, det känns som något som händer på sjukhus och inte vårdcentraler men tydligen här i Australien så tar det så långt tid. Men doktorn var väl "hjälpsam" han frågade lite och tog tempern sa, du har vad vi kallar Smokers någonting och menade då på att jag hade en inflammation i bröstkorgen och därför hostar jag.
När jag väl började prata med honom om att jag hade förmodligen en bihålsinflammation så sa han bara "dom där pillrena kommer hjälpa mot båda sakerna" sedan försökte han vara vänlig och fråga vart jag var ifrån och menade på att han hörde Accent, han trodde jag var kanadensisk/fransk. Är det något man ska ta positivt eller negativt? :)

Slutsats: Oartig receptionist som bryr sig mer om sitt utseende och en halvt hjälpsam doktor och för lång vänte tid så tycker jag inte att Surfers Day & Night läkarmottaning inte är att hänga i julgranen, åker ni hit så gå inte dit om ni inte har något annat val!

Nu ska jag ta mig den sista Daimen och lägga mig och glo på tv och krama om min underbara flickvän som följt med mig 2 gånger till doktorn även fast hon är jätte sjuk också.

Ha det så jätte bra! Pussar och kramar från sjuka Alexander och Petra! <3<3<3


Kommentarer
♥ Helene / Kenth

Många härom kring har gått ned för räkning i liknande sjukdom. Feber, hosta, ont i bröst och inflamationer. Och i den här värmen som vi har nu så tar det lång tid att bli frisk.

Krya på er och ta hand om er ( typ gå till doktorn i tid ) "host, harkel, host"

Kram kram från SOLIGA V-haninge

2010-07-14 | 14:35:58
♥ Anonym

Krya på er! Om ni får penicillin ska ni äta probiotika till så höjer ni immunförsvaret. Hälsar kloka gumman ;-)

2010-07-17 | 23:29:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback