Ny dag Nya äventyr

Vraket vakna till liv vid 8 tiden imorse av att Petra dundrar in och säger vakna vakna.
Men absolut var det värt att gå upp vid den tiden när man inte måste, vi drog iväg till Broadbeach för att titta på Red bull junior surf masters som började vid 9 tiden.
Jag gjorde iordning snabb som Usain bolt på 10 min medans Petra sminkade sig så gjorde jag Frulle à la Alexander, 2 mackor och juice!

När alla andra var färdiga det vill säga Carolina och Sven så drog vi ner till bussen för att bege oss emot Broadbeach, väl där så kom vi fram och hörde speakern tala om vilka surfare som skulle köra nästa heat.
När vi kommit upp emot stranden så kom det två jätte söta flickor som delade ut redbull till folk, så vi fick oss en varsin redbull och en redbull shot! perfekt när man är super trött och bara egentligen vill sova sedan gick ni ner och satte oss på stranden och njöt av showen som till en första början var seg för vågorna var inte dom bästa och det är Junior masters så dom har väl kanske erfarenheten i ryggen än men en kille i heat 7 var sjukt duktig och fick höga poäng tror att han kan vara i finalen på söndag klockan 3.

Efter att vi hade kollat på 4 heat som var 20 minuter för varje heat så gick vi tillbaka emot surfers för att få en promenad medans Petra tog bussen halvägs för att dra till gymmet där hon skulle träna med sin PT, check that out hon kommer bli stålkvinnan snart, Jag,Sven och Carolina gick tillbaka till surfers och handlade lite på Coles för att sedan gå hem och göra en najs lunch.
Det var en schysst lång Baguette med Skinka ost och härlig fräsh sallad, in i ugnen 10 min och voila du har en riktigt schysst Subway macka "typ".

Nu ligger våran duktiga Petra och vilar, jag sitter här medans Sven och Carolina ska kolla på Sherlock Holmes som är för övrigt en så himla bra film så har ni inte sett den så bör ni göra det! :)



Kram på er där hemma långt där borta! vi saknar er alla!


Kommentarer
♥ Helene / Kenth

Helluuuu over there!

Det ser lite kallt hos er, här hemma ligger eller sitter vi på stranden i bikinis eller badbraxor. Det är helt sjukt varmt, mins inte riktigt när en sommar var så varm som den är i år.

Ha de gott, saknar.

Kramar

2010-07-11 | 08:36:14
♥ Alex

Men hur många gånger sitter du på stranden sådär mitt i vintern? och hmm, det är för du är svensk som svensk kommer man "aldrig" ihåg när det var så varmt. och sedan säger vi "bästa sommaren" men om två veckor eller en regnar det igen! ;) to bad

2010-07-11 | 09:27:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback