I got the job

Utav nagon konstig anledning ar jag som manga andra sjukt duktig pa att gora av med pengar. Aven fast jag tycker jag har vart riktigt duktig med att hushalla med studiepengarna borjar det svida i planboken nar jag tanker pa resan etc, kanner absolut inte for att sta dar en fredag pa banken och inse att jag inte har nog med pengar for att betala hyran. Hur som helst, bara for att slippa kanna den dar konstanta oron om hur mycket pengar som far spenderas pa vad bestamde jag mig for att forsoka hitta ett jobb. Just nu finns det valdigt mycket olika jobb att soka pga. att sommaren ar har, problemet ar bara att det ar valdigt manga ansokande ocksa. For att fa ut ytterligare lite extra bestamde jag mig for att forsoka hitta nagot inom hospitality, logiskt eftersom jag pluggar det jag gor och for att jag dessutom behover 250 h work experience for att kunna avsluta mitt program. Nar jag antligen tog tag i saken insag jag att Vapiano skulle oppna sin forsta restaurang i Surfers Paradise. Och som ni kanske vet jobbade jag pa Vapiano i gamla stan innan jag flyttade till Australien. Med lite hjalp fran min roomie lyckades jag skriva ihop ett enligt mig ett helt okej CV, 3 minuter efter det att jag skickat ivag ansokan for jag ett svar dar de star att jag kommer att bli kontaktad av restaurang chefen tidigt veckan efter. Mycket riktigt veckan efter vart jag inbjuden pa gruppinverju (som jag var jatte nojd med) och tva dagar efter fick jag besked om att jag hade fatt jobbet. Det hade tydligen fatt in over 600 ansokningar och har ca 60 platser att erbjuda. I lordags hade jag mitt forsta info mote och pa sondag borjar traningen som kommer att vara tre dagar innan oppning av restaurangen. Just nu ser jag fram emot att fa borja jobba igen! 

Dessutom fick jag tillbaka mina betyg fran termin nummer tva. Lyckades hoja snittet lite fran forra terminen, dessutom fick jag mitt forsta HD, Lycka!!: 

       
 
 
       
 
 
                   
 
 
 
 
ClassDescriptionUnitsOfficial GradeGrade Points
ACCOUNT 1102AFE Accounting for Decision Making 10.00 C 50.000
INFOSYS 1220HSL Info Systems for Services Ind 10.00 D 60.000
MANAGMNT 1001EHR Employment Relations 10.00 D 60.000
MANAGMNT 1001HSL Foundation Studies 10.00 HD 70.000
 
   
  6.000   5.875

  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback