Ett fint litet inlagg av Alexander!

dasa, dags for mig att skriva lite!

Att borja med sa maste jag saga att Australien ar over alla mina forvantningar, Det gar inte att beskriva det battre an att det ar ett land som ar helt Amazing.
Nar vi kom till sydney sa var vi valdigt jetlagade sa det vart ju inte sa mycket titta runt da men som dagarna gick sa sag vi mer av hur denna stora stad ser ut och den ar det storsta jag sett men det kan vara for att jag inte har sett sa mycket an i mina 20 1/2 ar men jag kan inte sluta sluka allt jag ser det ar som att hjarnan aldrig blir matt pa att se allt, for allt ar sa otroligt.

Snabbspolning for att petra redan har skrivit om det mesta redan sa ni vet vad vi gjort.

Nu ar vi i Surfers Paradise dar jag ska jobba och spela handboll och vara med min underbara Petra.
Man hinner nog inte riktigt reflektera riktigt pa vad det ar som hander aven fast jag vet att man kanske maste stanna upp lite da och da for att gora det, det ska nog bli bra sedan nar man har fatt ett jobb och borjar starta upp en ny vardag.
Under vara 3 dagar har i Surfers paradise har vi hunnit kolla pa 9 lagenheter och varit pa beachen (Amanda nu ar jag brun). lagenheterna har legat pa ganska spridda stallen i surfers men mest i centrum, vi kollade pa en specifik lagenhet som jag verkligen gillade den lag 1 min ifran Beachen och skit frasha iventarier. stora spegelgarderober ME LIKE! ahh den var bara helt sjukt snygg, men man ska nog inte heller hanga upp sig pa en da det finns flera andra.
nasta vecka far jag nog ga omkring lite sjalv och kolla lagenheter och soka jobb da Petra kommer borja i skolan sa hon kommer ha fullt upp med nya polare och allt som hor till. baksmallor och annat roligt, sa da kommer jag nog kanske skriva lite mer har om hur det gar for mig med allt.

Sa vi har haft ett par hektiska dagar har i Surfers Paradise, men igar sa tog vi faktiskt tag i kragarna och drog ut med Milla,Tia,Youv som bor po hostelet, skit roliga personer. sa det var night out med hostelet. kanske 20 personer som gick ut, vi kom till en klubb som var helt okej, fick fri entre och gratis drink. sa vi tog det och sedan dansa, vi var kanske max dar i 40 min sedan gick vi darifran for nagot pulver lura i oss att vi skulle dra till stranden for att dom andra ifran hostelet var dar och drack.
Men nar vi val kom ner till Stranden sa var ingen dar, sa vi borjade att ga emot stan igen. Allt som allt slutade det med att vi gick ner till The Nerang River for att sitta och dricka lite Vodka och lemonade, kandes precis som alla ganger i Vh med Richard och tony nar man har blandat eget! :)
Vi satt med musik och tog det lungt, ett par timmar senare kom tva grabbar till ifran hostelet och joina oss, jag drog lite tidigare an dom andra for jag vart sa javla trott och efterfull eller vad man ska saga!
Petra kom val dragandes vid halv 5 snoret eller nagot sadant. Skit kul kvall det var en helt otrolig kansla som jag aldrig haft forut.

Denna Fredagen har vi spenderat i sangs och bara tagit det lugnt for petra drack lite Goon Red whine igar sa hon madde val inte som en primadonna :D men Lite thai kak pa stan vart det iaf!

Jamen det dar var ju inte farligt! Hoppas ni gillar det jag skrivit for det kommer mer nagon dag!
Saknar er alla och ni ska veta att jag har det toppen och ni ska vara glada over att jag har Petra for att hon har fatt mig Lyckligare an nagonsin maste jag saga!

Kramar och pussar till er alla! <3



Kommentarer
♥ Nathalie

Låter alldeles utmärkt! Fortsätt i dom takterna, det kommer gå så bra för er. Skönt att du tänker ta tag i handbollen också, du är ingen give uper!



Jag och Towa har skickat in alla papper så vi väntar bara på svar nu! Det är så nervöst och man är så otålig.



Skönt att höra och se dig så lycklig.

Jag kollar eran blogg varje dag, så ni vet...



Good luck till er båda! kram kram

2010-02-12 | 14:27:50
♥ mamma Lena

Underbart att höra att ni båda trivs i detta stora land och att ni framför allt har det mysigt tillsammans.

Petra har fått ett svar från SVHR -fondförvaltning om att hennes ansökan om stipenium har inkommit och att att hon får svar på det i slutet på Mars, så nu håller vi tummarna för henne.

Jag har precis kommit hem från jobbet, pappa lagar mat , Dennis o Moa är bara lata.Här är -12 grader.

Hoppas att ni snart hittar ett okej boende så att ni kan landa lite.Ha det så bra,massor av kramar från oss alla, vi längtar efter er Puss Puss

2010-02-12 | 18:08:42
♥ Storasyster Josefine

Hej lillebror, underbart att höra ifrån dig eller mer se att du lyckats skriva ett par rader. Nu har jag skaffat mig en ny mobil, den kommer om 1 vecka en sony ericsson Aino. Ska köpa Amigo nu så jag kan ringa dig. Numret du ringer ifrån säger mamma är din mobil och jag hoppas det för jag tänkte ringa på söndag. Nu är det 2 veckor tills jag, zammy, barnen, elin och frida drar till sälen 1 vecka mamma kommer upp för en weekend med oss, jag ska filma mamma i backen och skicka till dig.

Älskar dig lillebror, och jag är glad att du har petra. Kan du snälla skicka bilder från er till min mail, eftersom jag inte har fb längre. [email protected]. Ha det bra. Kramar

2010-02-12 | 20:29:10
URL: http://livetsomstorasyster.blogg.se/
♥ Pappa Johan

Hej Junior. Kanoners att ni trivs :-) Ja det verkar onekligen vara paradiset ni kommit till ;-) Skulle inte ha något emot att vara där nu när man tittar ut igenom fönstret och konstaterar: KAAAAAAALLT!!! Det verkar ju finnas en och annan lya så ni kommer säkert att hitta något riktigt trevligt. Kan tänka mig att Sydney är stort. Lilla Stockholm väger inte så tungt även om StorStockholm är en miljonstad. Hur stort är Surfers???? Inläggen hoppas jag att du lägger in i en jämn ström :-)

Ha det fortsatt skönt och sköt om er ;-)



Kramis Pappa



p.s. Vad förvånad jag blir att du har blivit brun. NOT :-)

2010-02-13 | 10:32:57
♥ Madde Padde

Underbart vännen! Jag längtar så att få komma ner.. Helt otroligt, och det värmer att allting är så bra!! Jag är så glad för er skull, det värmer i själen. Älskar er! Puss & kram (AKTA för dödliga maneter och hajar =D )

2010-02-14 | 02:50:45
♥ Anonym

Underbart vännen! Jag längtar så att få komma ner.. Helt otroligt, och det värmer att allting är så bra!! Jag är så glad för er skull, det värmer i själen. Älskar er! Puss & kram (AKTA för dödliga maneter och hajar =D )

2010-02-14 | 15:14:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback