Griffith

Jaha sa har den STORA dagen borjat narma sig sitt slut. Det vart en tidig morgon for oss bada da va var tvugna att saga hejda till vara kara finskor som skulle ta sitt pick och pack mot Brisbane:( Morgonen startade inte alls sa som jag hoppats... Det var likmaskar involvetat och mer vill ni nog inte veta (eller jag vill helst inte tanka pa det mer)....Men ussssscha fy och bla sager jag bara!!!

Klockan 12 motte jag upp Carolina, en svensk tjej som ocksa ska plugga pa Griffith. Skont att fa halla nagon i handen forsta dagen nar kanner sig allmant lost, haha. Som tva frageteckan vandrade vi runt pa det stora universitetsomradet, wow sager jag bara! Allt kanndes jatte nytt och rent, over mina forvantningar. Vi fixade medlemskap i Guild vilket ger en massa roliga rabatter pa bocker, fester etc. Sen fick vi vart student id och en jakla massa papper:D I morgon ar fosta forelasningen om hur uni fugerer, spannande!

Alex har vart duktig och skrivit ut CV:n, skickat nagra och vart i kontakt med realestate firman som har en lagenhet vi ar jatte intresserande av. Lagenheten ligger precis vid stranden och 10 min gangvag fran stan. Det ar en trea med ett lite aldre kok och badrum(men fortfarande frascht). Den ar helt nymalad och har nya mobler for ett hyfsat pris, sa hall nu tummarna att vi far den!

Tyvarr verkar det som att Alex handboll kanske kommer ta ett tag till da vi insag att traningarna ligger ganska langt bort, sa vi hoppas pa att hitta en losning pa det snart....
Efter en dag med massa info ar man ganska trott i huvudet, sa nu blir det nog en kall ol och sen krama kudden;)

Hoppas ni far en bra dag dar hemma och inte allt for mycket "Lappmogel" faller ner pa er, haha.

Puss & Kram

Liet Bilder pa lagenheten vi hoppas att fa!



     

 


Kommentarer
♥ Moa "lillasyster" Berglund

Hej världens bästa syster å alex :) låter som ni har det rent för bra där nere. Lägenheten ser helt grymt fin ut, jag tänker inte fråga vad den kostar;) men jag kan säga att jag kommer mer än gärna och bor hos er! själv så blir mitt knä bättre å bättre hela tiden så jag börjar nog jobba igen den 1/2. Leo ska till veterinären på ons så han blir helt ok igen, han e super fin! förresten vi såg its complicated och den var jätte mysig en storfavorit hos mamma så hon tackar jätte mkt för den å G.I jane filmen fungerar så jag e oxå glad :) Hörs snart igen. lots n lots of Love

2010-02-15 | 15:41:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback