Yeeeeeeea! Mod's Hair!

Yes our fellow readers its time for some update

Igar var det en trevlig dag da vi hade bestamt oss for att vi skulle gora lite nytta da vi far lagenheten Imorgon (fredag), forst en frulle pa ett skit bra fik i stan dar vi kaka JATTE goda mackor och vart proppmatta sa sen for vi ivag till pasific fair och kollade oss omkring.
Vi hittade tva stora butiker, en som vi redan visste lag dar, Target vilket ar en typ en butik dar dom har en massa klader och heminredning om man sager ett mini Ikea kanske det latter beskriver da.
 Pa Target hittade vi en massa roligt som vi bara ville HA HA HA! men man kan inte fa allt har i varlden..
Ett stort Diskutions amne var vad fan Fitted sheets och flat sheets ar for nagot, Well vi tog ett av varje. for har anvander dom knappast ett stort dun tacke da det ar for varmt att sova i, sa vi forstod nagonstans att det var typ tva lakan fast lite olika storlekar, ett for att ligga pa och ett att sova i. haha.
Sedan kollade vi ocksa efter lakan och tacke at Denise och kim som kommer nasta vecka och bor med oss, hur kul som helst att fa lite sallskap, aven fast jag alskar att umgas med min kara flicka, sa kan det faktiskt vara kul att prata och vara fler nar man hittar pa saker.

Senare pa kvallen vid laggdags sa diskuterade jag och Petra jobb sokandet, for jag lag kanske lite lagt ett par dagar da det var halvt storm ena dagen och andra dagen sokte jag allt pa internet! Het diskution maste jag saga men eftersom jag hade fel sa jag forlat for att jag envisades att ha ratt.
SA idag tog jag saken i akt och tog mig i kragen nar Petra drog ivag till skolan, Jag gick till varat lilla stalle i granden dar jag norpa at mig en dator for att skriva ut cv't, sedan fort over till Kopierings stallet vag i vag, kopierade upp tio kopior av mitt cv, Snalla mannen i butiken hafta ihop alla at mig ocksa.
Nu till det stora jobbiga och valdigt nervosa! SOKA JOBBEN I BUTIKEN! AHHHH.
Well stor och stark som jag ar maste jag val vara Matcho ocksa Eller? jag gick forbi den forsta salongen for jag var sa nervos. jag hade en lista pa vilka jag skulle go till ockso! efter typ 50 meter sa vande jag mig och gick tillbaka. STORMA in i salongen och sa Hej har ar jag. nej men jag presenterade mig och fragade efter Salong managern, och ut kom hon och sa att det faktiskt inte var hennes salong som sokte folk. :( men hon skulle skicka mitt cv over till sin chef iaf och sa aterkommer han till mig.
Efter att jag varit pa denna salong sa kandes det RIKTIGT bra faktiskt. Ah sa javla stolt jag var over mig sjalv eftersom jag inte har sokt jobb tidigare, for forsta gangen i mitt liv var JAG inne och prata med nagon och bad pa mina bara knan efter jobb.
Sa dansandes ner for gatan gor jag och vet att ungefar 500 meter bort ligger ett stalle Mod's Hair som jag vet att ett bra stalle. sa jag gick ditat, Men igen! fan jag gick forbi for jag vagade inte. stallde mig 30 meter bort och funderade varfor!? tog 1 minut och andades och titta utt pa Circle on Cavil husen som ar tva super hoga skrapor som man kan bo i (forovrigt skit fina unuti)! men efter minuten hade gatt sa kandes det bra igen och jag gick tillbaka, mots av en trevligt tjej som jag presenterar mig for.

Bestamd som jag var tyckte jag att jag skulle gora en bra entre
'Engelska' Hej jag heter Alexander och jag ar har for att jobba.
Hon kollar pa mig konstigt, sedan fortsatter jag och sager att jag ar kvalifiserad harfrisor.
Da borjar hon fatta vad jag menar! Ahhh lyser i hennes ogon! Diskutionen gar vidare om vad jag har for visum och jag beratter att jag har ett Work and Holiday men ar har for att stanna sa helst av allt letar jag sponsring, hon sager till mig att dom garna sponsrar folk om det ar sa att dom verkligen visar sig vara intresserade och bra. dom har namligen tidigare sponsrat folk, Just nu en kille ifran Kanada.

GRAND FINALE!
Lordag ska jag pa mod's hair och testa!
gillar jag det sa for jag nog vara kvar och lara mig deras tekniker och satt att jobba. Ska bli sa himla roligt, lonen var val bra till en borjan men sedan sa hon att killar tjanade bra dar. :)
sa mina nara och kara, Alexander har sig sjalv ev en sponsring (tyvarr for er som ha mig tillbaka) Men bra for mig! och jag har dessutom formodligen ett javla bra jobb, Jag kommer borja som en Junior haha pappa nu ar jag junior pa riktigt :) sedan for jag borja ta Mod's kunder nar dom kanner att jag kan hantera deras tekniker och allt.

Weeei! nu ska jag ivag och handla mig nagot att stoppa i magen som bara skriker av lycka!

PUSS OCH KRAM!!!!!!!


Kommentarer
♥ Din Flicka

Hahahahaah helt underbart alskling, jag ar sa glad for din skull (och stolt) alla som gjort det vet hur narvost det ar att ga in och be om jobb och framforallt pa engelska!! men vanta har kommer det............ VAA VA DET JA SA!hehe:) forlat jag va tvungen:P Alskar dig mitt hjarta i morgon flyttar vi och snart kommer jag hem fran skolan sa vi kan fira dig:) <3

2010-02-18 | 06:02:13
♥ Mamma Lotta

Bra jobbat Alex. Skulle kunna tro att det var svårt att ta mod till sig och gå in och söka jobb. Men nu håller jag tummarna på att allt går som du tänkt.

Nu är det vardag men glöm inte bort att ha roligt undertiden. Ta hand om varandra nu och ha det riktigt skönt. Elin & Frida hälsar till er att dom väntar på baby kängrunn på bild tack.

Kram Mamma Elin Frida

2010-02-18 | 07:10:54
♥ Pappa Johan

Suveränt Junior :-)))

Riktigt stolt över dig som fixade jobbsök i ett främmande land även då jag vet att du talar bra Engelska. Kan tänka mig att du hade spagettiben där ett tag men strongt av dig att fullfölja och gå in ;-) Om dina planer går i lås här nu så är det ju helt suveränt. Jobb o lya i stort sett direkt :-)

Håller tummarna för dig men det kommer gå bra är jag övertygad om :-)

Ha det så gott o krama om Petra :-)



Kramis Pappa



p.s Du kommer alltid va min Junior ;-)

2010-02-18 | 09:53:00
♥ Nathalie

Riktigt bra jobbat alex!



Lät lite som mig där, att bara slinka förbi salongen, jag hade dock inte varit lika stark och fått upp modet, haha. nej men är uber stolt! Det är sjukt kul och följa dig/er och se hur det går...

lyckan är på din sida ;)



GO Mod's

2010-02-18 | 11:25:40
♥ Moa

woohoo, sjukt bra jobbat Alex! om du skulle tröttna på att vara frisör så kan du bli författare, du verkar ha talang för det oxå. Grymt roligt att läsa det du skriver!



2010-02-18 | 19:20:15
♥ Helene

Visste att du skulle fixa det här, du har alltid varit en "framåt" kille. Att söka jobb och bostad i ett annat land, med ett annat språk, det är tufft, modigt och starkt gjort Alex. Varma kramar till er båda från familjen i V-h.

2010-02-19 | 07:29:31
♥ Storasyster Josefine Zammy och barnen

Hej på dig junior.

Här vräker snön ner som vanligt vi väntar på 1 ½ dm till. Ska ta bort snön från taket så det inte rasar in. Nästa söndag åker vi till sälen. Så nu tror du att jag ignorerar allt du skrivit men det gör jag inte. GRATTIS lillebror och svåger du är värd det. Du påminner om mig när du säger att du gick förbi. Haha. Ska ses om jag får låna mammas facebook så jag kan kolla på lite bilder på er där. Ha det så bra. Kramar

2010-02-20 | 16:29:30
URL: http://livetsomstorasyster.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback