Betyg :D

Fick precis tillbaka mina betyg fran forsta terminen, och aaaa sa glad jag vart!!

FOOD&HOS 1109HSL Int Tourism & Hotel Systems 10.00 D 60.000
LANG&LIT 5901LAL Lang. & Comm. for Bus. & Com. 10.00 D 60.000
MANAGMNT 1101IBA Management Concepts 10.00 C 50.000
MARKETNG 1003MKT Introduction to Marketing 10.00 D 60.000
 
   
  5.750   5.750

Det visar sig att med lite vilja gar det verkligen! Jag var sa nervos nar jag flyttade hit, undrade om min engelska skulle racka till, men de visade ju sig att man inte behover ha MVG i engelska for att lyckas... Nu ska jag i vag och trana och sen blir det till att fira!!!

Sa har satter man betyg pa universitet i Queensland:

University of Queensland grade scores
UQ GradeEquivalentRaw mark range
7 High Distinction (HD) 85-100%
6 Distinction (D) 75-84%
5 Credit (CR) 65-74%
4 Pass (P) 50-64%
3,2,1 Fail (F) < 50%

Grade Point Average (GPA) = Sum of (grade points × course unit value) / total number of credit points attempted

Sa nu vart man lite taggad till nasta termin...  :D

Kommentarer
♥ Lena Westman

Hej,

Vi på CIS skulle vilja använda detta inlägg i vår kommande tidning;=) och vi skulle gärna vilja ha ett par blider (mailade) som vi kan använda. Hör av dig till mig så fort som möjligt så fixar vi detta!

Och GRATTIS till en bra genomförd termin.

Tack på förhand

Lena Westman

Managing Director, CIS

2010-07-06 | 15:43:29
♥ Mamma & Pappa

Hej älskling, Grattis, Grattis!!!

Nu sitter vi på en bänk i Laboe strax innan Kiel kanalen och har äntligen kommit ut på webben och läst din blogg.

Vi är stolta som tuppar, gud vad duktig du är.

Det är så underbart kul att följa ditt liv och

dina framgångar och att du fått lön för mödan.

Men vi tvekade ju aldrig en sekund på dig.

I morgon seglar vi vidare, Kiel kanalen är ca 100 kilometer lång och kommer med våra 6,5 knop att ta hela dagen. På andra sidan väntar ett nytt hav med tidvatten och nya utmnningar.



Puss & kram och hälsa Surfer dude Alex



pappa och mamma

2010-07-09 | 20:56:08
URL: http://www.sailaway.se
♥ MammaLotta

Även om du ibland uttryckte tvivel så har aldrig vi gjort det. Du är bäst!

2010-07-11 | 10:40:31
URL: http://alfatik.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback