Inte min dag!

Huvudet är tungt, näsan är som Rudolfs, ögonen glansiga som jag vore hög och halsen lika slemmig som en ål, Ja jag är sjuk IGEN.
Jag har försökt hålla mig ifrån att bli sjuk för Petra precis varit hostig och snorig, och precis som jag trodde att jag hade klarat mig så igår segnade jag också in, jag kände mig bra på morgonen men senare under dagen så kände jag hur jag segnade mer och mer. Men efter jobbet så gick jag förbi Pharmacyn för att se om dom har något emot förkylningar och hon gav mig något som jag ska ta 2 tabletter av 4 ggr om dagen i 3 dagar. Snurrigt va? Nej för dom kommer i ett jätte smidigt packet, ungefär som en dosett låda :).
Började ta dom igår kväll så dom lär väl börja hjälpa imorgon bitti någongång (Hoppas jag på), Men man vet ju aldrig, Jag litar inte riktigt på alvedon och ipren och allt som finns därute.

Nog om min förkylning nu, jag tänkte faktiskt att i detta inlägg ska jag försöka beskriva för er hur det är att leva i Australien och Surfers paradise.
Ingenting kommer få er att förstå det bättre än att ta er hit själva men för att ge er en ungefärlig bild med ord ska jag beskriva så bra jag kan, det är underbart. Lätt va? Nej, Surfers paradise är en väldigt liten stad som bjuder på väldigt mycket, här kan du hitta allt ifrån små sköna pubar till nattklubbar och fina resturanger.
Dom tre största pubarna heter The Avenue, Fiddler's och Waxy's jag toppar väl The Avenue som den bättre eftersom jag ogillar Waxy's av en orsak vilket är att intill Waxy's ligger en byggarbetsplats och varje dag efter jobbet går alla bygg arbetare till Waxy's för att ta sig en öl, och vem drabbas jo jag för att varje dag jag går förbi där hem ifrån jobbet så sitter alla gubbar och stirrar,pekar,skrattar och jag blir arg, Men jag skiter fullständigt i dom faktiskt.
Tillbaka till hur det är, The Avenue är blandat men lugnare medans Fiddler's är lite mer äldre ställe och Waxy's är väldigt blandat, Sedan har vi nattklubbar som är faktiskt grymma om man jämnför med många ställen hemma till exempel hemma. Här spelar det ingen roll vem du är eller hur mycket pengar du har för att du kommer in iallafall. dom flesta vakterna är schyssta och är inte ute efter att kasta ut folk utan orsak.
Dom stora ställerna ligger längs Orchid Avenue. dom heter "Cockails and dreams", "The bedroom","Sin City","Club 21", "Ruby", Två strippklubbar "Hollywood showgirls" och "Players Showgirls". av alla dessa ställen har jag varit på 4 och tycker väl att dom är bra men Cocktails and dreams kan rustas upp och the bedroom utöka dansgolvet.

Resturanger finns det inte så mycket att säga om faktiskt då jag själv inte har varit på så många runtom här i surfers, typ Clock hotell och några Chinas. Men Clock hotell är ett riktigt trevligt ställe att käka på, billigt och du får vad du betalar för, dock besviken sista gången med deras Ribs för jag jämnför alltid Med Texas longhorn på kungsholmen i Stockholm. (Stockholms bästa ribs).

Om jag ska berätta lite om hur jag tycker och tänker om Surfers så är det väldigt trevligt att bo här och jag känner mig väldigt sällan orolig att något ska hända här, Det enda jag har kännt ett par gånger är att jag tycker det är stökigt med folk som åker i bilar för dom Tutar,burnar,gasar och har sig vilket går mig på nerverna.
Men jag har inte alls sett mycket bråk och stökigheter här i Surfers än så länge vilket känns oerhört bra för jag är duktig på att "vara dum" och slänga mig in i sådana och försöka stoppa sådant.
Miljön här är väldigt trevlig du känner att du andas frisk luft om man säger så, det är skyskrapor och fina bilar men ändå så är det väldigt luftigt, du får känslan av storstad samtidigt som du har en liten stad där stranden finns. Ganska svårt att beskriva det faktiskt, men jag skulle jämnföra surfers med vad jag har hört om Miami typ Strand och skrapor!
När vi kommer till Beachen så kan du känna dig trygg, det gör jag. Här finns det ungefär med 500 meters mellanrum minst 1 Livräddare med bil och surfbräda så händer det något så är dom på plats snabbt, dessutom som ni vet så finns det ju det ett djur som är väldigt farligt här, Juste Hajen. Mm där har dom också en lösning, Hajnät utanfär kusten så det kommer sällen in hajar till stranden, Men det är inte alls dom har dessutom var 5e minut en helikopter som susar förbi ovanför dig. Dom spenderar ex antal miljoner bara på våran säkerhet i vattnet!!

Shoppingen i Surfers paradise är sådär, det är mestadels bara Surfbutiker men det finns en del schyssta butiker och lite flashigare typ gucci och alla dom. Men annars om man vill åka till shopping center så ligger det 2 stycken ganska nära det tar väl 15 min med bussen till Australia fair och Pacific fair. Där har dom alla topp affärer och du kan hitta små rea butiker till stora Myers och K-mart.

Ja där har ni lite om hur det är att leva i Surfers paradise och vad vi har att göra om dagarna, Jo juste det finns ju 3 nöjesparker ungefär 40 min kommunalt härifrån. "Dreamworld & Whitewater world","Wet 'n Wild" och "WB (warner bros) Jag,Petra,Denize,Kim och Peter var på Dreamworld typ i första månaden här och det var helt okej faktiskt jag var inte så jätte imponerad (tog lång tid att komma dit) och det var inte mycket öppet det enda som var kul var att åka och se Petras min när man skjuts iväg från 0-160 km/h på typ 6 sek. Sedan var jag och Alexander på Wet 'n Wild innan han drog hem och det var SKITKUL! långa köer för vi hade en underbar dag och det var lov så det var fruktansvärt mycket folk men det var så värt det.


Wet 'n Wild (Alexander och Jag)

Ha det så jätte bra och hoppas ni får en liten uppfattning hur vi har det här nere. Puss och kram


Kommentarer
♥ Helene / Kenth

Hej hej! Ett lååååångt inlägg må jag säga, men jätte roligt att läsa. Tur att det finns lite att göra, ni behöver varken törsta eller hungra ihjäl ler

Vette fanken om jag skulle bada i havet även om det finns nät å trevliga badvakter, hajarna skulle nog sätta tänderna i min bak ändå :(



Ha det gott kram kram

2010-06-16 | 23:11:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback