Alex uppdaterar! kanske ni kan ta ett glas vatten denna gång ;)

Jahapp, så var tisdagen förbi jag må då säga att dagarna bara springer förbi en! vi har nu varit här i 3 månader och 1 vecka och det känns fortfarande som vi inte varit här alls så länge.
Jag har haft en underbar tid än så länge och jag kommer med en tråkig nyhet för er som läser! TYVÄRR KOMMER JAG INTE HEM JAG ÄLSKAR DET HÄR!

Jag har börjat spendera lite mer tid åt jobbet och försöker verkligen visa mina framfötter att jag verkligen vill detta, jag tror faktiskt också att min chef börjar se mer och mer av vilken kaliber jag är av.
Igår så var vi ute på kvällen och kasta våran tidning Mod's Magazine i brevlådor i ett av surfers paradise finaste område, det heter Sovereign island om ni vill spana in det, jag kan förvarna er om ni går in på google earth att ta undan glaset för hakan kan ramla ner!
Dessa hus är av hollywood style, fast husen ligger precis vid vattnet och dom har sina Yatchs liggandes utanför.
Efter 30 min var vi färdiga och hade delat ut ungefär 300 tidningar, så vi begav oss hemåt men snäll som min chef är så bjöd hon på middag, det vart för min och Zhanna (min chef) Indiskt dock inte lika bra som Indira på söder! men väldigt bra annars. sedan började vi prata om att jag och Zhanna skulle börja på Hip hop dance.
När jag kom hem dog jag i soffan i Petras varma famn, efter cirka 20 min gick jag in i sängen för att sova men föll på mål linjen när jag öppnade boken som jag fick hemma hos Petras föräldrar i julas (PANIK), snart färdig med den och det är grymt spännande. ZzzZ....

Idag så har jag jobbat och efter jobbet gick jag hem för att ta det lite lugnt innan jag skulle på dansen!
18:00 skulle det börja i southport och jag skulle möta Zhanna utanför hennes hus vid 17:50 och det kändes kort om tid för hon är ALLTID försen, även denna gång. vi kom väl fram kanske 18:15 och hoppade in i klassen och började släppa lite moves! Ohh yeah what a feeling. JAG SUGER!! Koreografi NADA, nejdå jag bara skojar jag tyckte det gick bra för att vara första gången.
Så nu ska jag börja där varje tisdag och eventuellt ta ett par andra klasser också! Detta trodde ni kanske aldrig om mig men jag verkligen gillar att dansa och är alltid avundsjuk på andra som kan så varför inte lära sig?
Efter att jag kommit hem så kom petra efter 20 min och vi gjorde lite mat, sedan när greys anatomy började så gick jag ut och sprang ett varv runt surfers för att sedan avsluta med att göra 100 push ups och 20 armhävningar, varför armhävningarna vart så få vet jag inte men jag kände bara inte för att göra dom.

Nu smög Petra in till rummet för att sova, hon är helt utmattad efter att ha ansträngt sig i skolan med redovisningar och diverse annat. Hon är så duktig måste jag säga och jag avundas henne också för att hon lyckas med detta och får strålande kritik ifrån lärarna även fast hon har en Shajt lärare i ett ämne men även hon sa att det var en bra presentation idag! :) +++++ till min älskade flickvän!

Nu ska jag spela lite på datorn sedan smyga in och omfamna min gosiga flicka för att ta en john blund och vakna imorgon och dra till Pasific fair!
Auf Wiedersehen!! Schlaf gut

Kommentarer
♥ Stenhamra Gänget

Vadå inte komma hem??? Inte kan du säga så inte! Det är klart du kommer hem... på besök:-).

2010-05-11 | 15:48:15
♥ Helene / Kenth

Men så där kan du väl inte skriva?? ;)

Nångång kommer du väl landa på svensk mark igen nickar

Ska hoppa in på Google Earth och kolla läget.

Ha de gott där borta på andra sidan Klotet.

Varma kramar

2010-05-11 | 16:02:03
♥ Madde

Hej pa er bada! Fraga mig inte hur jag hittade denna blogg men ar alltid ute o klickar runt i bloggvarlden speciellt om ngn skriver om au. Jag heter iaf Madelene och bor har i Surfers med min kille Pontus (sen dec 09) :) Var faktiskt pa Mods Hair och fixade mitt har innan modevis pa cocktails and dreams i fredags haha! Har ni traffat mkt svenskar har nere ? hade sa bra / Madelene Tossavainen.

2010-05-12 | 00:38:21
♥ Alexander

Ni hörde mig! I.N.T.E Komma hem! :) klart jag kommer hem för besök så hemsk kan jag inte vara! men jag tänker stanna kvar här ett bra tag till!

Nämen Madde, vad kul att just du besökte oss och skrev en liten kommentar haha. måste ju då säga att världen är bra liten även fast man tror den är stor.

Var det Jake som fixade ditt hår, jag vet ju vem du är sådär men eftersom jag inte hade dig så är minnet svagt :P

2010-05-12 | 03:59:44
URL: http://ozadventures.blogg.se/
♥ Ida Swedstralia

Hej! Härlig blogg ni har. Surfers Paradise är underbart! Bodde där med min aussie sambo ett tag. Vi bodde då i en lägenhet precis vid havet vid Broad Beach vid pacific fair. Saknar det som tusan. Förstår att ni inte vill åka hem till Sverige :) Ha det bra, Mvh Ida Swedstralia

2010-05-12 | 10:51:23
URL: http://swedstralia.blogspot.com
♥ Pappa Johan

Indira är kult så även Lilla Harem ;-)

2010-05-12 | 15:22:35
♥ Petra

AAahh va kul att se att ni laser! till och med nagra som inte ar slakt:) haha. Madde:Vi har traffat ganska mycket svenskar sen vi kom hit, verkar som att det ar manga fran sverige och norge som aker hit och pluggar. Pluggar du ocksa?? ha de!

2010-05-13 | 12:54:17
URL: http://ozadventures.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback