Nar jag anda bara sitter har

Nu nar jag anda bara sitter har och inte gor nagon nytta kan jag lika bra slanga in ett efterlangtat inlagg, ja varsagoda det var sa lite sa!
Karibien resan har ni redan fatt hora om av min kara flickvan Petra, men jag tankte beratta lite for er om hur det kanns att vara student jag med nu.
Ett par manader sedan lamnade jag in en ansokan till Griffith University (dar Petra studerar), om att fa borja studera hos dom, Veckorna gick och jag fick inget svar till slut vart jag fundersam och ringde upp dom och fick forklarat for mig att dom hade skickat ut ett "Letter of offer" till min mail.
Men som alltid med elektroniska saker sa blir nagot fel, da aven denna gang sa jag hade fatt mailet ifran dom i skrapposten och den rensas automatiskt efter 1 vecka sa det hade slangts, sa dom fick helt enkelt skicka mig ett nytt.
Nar jag laste igenom det och fick reda pa att jag hade blivit erbjuden att studera hos dom. MEN observera MEN..jag var tvungen att ta ett engelska test for att fa platsen, detta hade jag inte raknat med och jag visste sedan innan att engelska testen var svara att fa tid hos.
Det vart bara till att slanga sig pa luren for att ringa upp stallena och forsoka tvinga dom att ge mig en tid, efter om och men sa fick jag en tid hos ett stalle uppe i Brisbane, SAMMA dag som vi skulle flyga till Karibien *Djup suck*.
Jag gjorde testet och jag kande nagonstans langt innanfor revbenen att, ursakta spraket. Fan det har gjorde jag bra, dom sa till mig att det skulle kanske ta nagra dagar innan jag fick svaret om jag klarade det eller inte.
2 veckor gick in i karibien resan och da fick jag antligen svar ifran dom dar dom sa att jag hade klarat det, nu var det bara snabbt att skicka in mina resultat till Griffith och sedan fa en sa kallad COE (Confirmation of enrolment) kod sa att jag kunde soka mitt visum.
Ni kan forsoka att tanka stressen jag upplevde under min sa kallade semester, allting gick bara tvart emot som jag ville men for att komma nagonstans sa maste man jobba for det... Eller? :)
Nar hela den historian var over sa vantade jag bara in mitt csn bidrag, men det visade sig att nar jag skulle ringa till nordea att jag hade inte langre nagot person konto hos dom langre eftersom jag hade haft en skuld da jag inte har haft pengar pa det kontot pa ett tag sa dom har inte kunnat dragit ars avgiften.
Sa da var nasta problem pa turlistan.
Nu fick jag killen pa Nordea att oppna upp det kontot igen och da ge swedbank besked att pengarna skulle komma in pa det kontot, men jag SJALVKLART inget kort till det kontot for det vart sparrat i samband med att dom stangde kontot.
Efter det var jag tvungen att ringa upp Mamma for att be henne ga till Nordea med min fullmakt jag gett henne och gora en overforning till mitt australien konto, Men inte ens det skulle vara latt.
Tydligen sa var inte min fullmakt "godkand" for man maste ha en fullmakt ifran banken sjalv for att kunna lata nagon annan gora bank arenden at en.
Nu verkar det som att hela den historian borjan fa en losning men jag sitter utan pengar, Tur att jag har en underbar Flickvan som ger mig pengar fortillfallet. :) Love you long time.
Ja men juste Beratta om hur det var att borja pa Griffith var det, forlat jag kom nog av mig pa vagen lite. Nu har ni iallafall fatt lite information om allt annat ocksa.
Jag hade min General orientation i torsdags och da fick jag sitta i en sal med ungefar 20 andra som ocksa var nya.
Innan vi skulle borja orientation sa traffade jag en kille utanfor, sa vi borjde prata och sedan kom vi fram till att han ar ifran Finland och kanner tydligen Teemu som ar varan Roomie :).
Under lektionen sa insag jag vilken typ av person jag ar i klass rummet, Jag hade faktiskt nastan glomt att jag var den som pratar mycket under lektionerna (inte med andra) utan svarar och staller fragor.
Nar lektionen var slut gick jag och Olli som killen jag traffade heter och kakade lite lunch som var gratis for dom nya.
Det ar en valdigt stor skola och jag har inte sett den storre delen av det an heller jag har bara sett en 1/4 av hur stort det ar.
Pa mandag sa kommer forsta lektionen borja och det ska bli hur kul som helst, ser jatte mycket fram emot att fa spendera tid att sitta och plugga i ensamhet eller i grupp. Men veta att jag valjer sjalv nar jag vill studera och inte, forutom nar jag har lektioner sjalvklart.
Sa till alla er som undrar, vad ar det jag studerar for nagot. Jo jag ska studera en Bachelor of business med Management som Major.
For alla andra som tycker jag skriver for lite sa tankte jag informera er om att allting blir faktiskt en vardag for mig ocksa och faktum ar att man inte alltid gor sa mycket, men jag kommer nu skriva mer ju langre in i skolan jag kommer trust me on that!
Varma kramar ifran Alexander (the writer today) och Petra. Vi saknar er alla jatte jatte mycket dar hemma.

Kommentarer
♥ Mamma Lotta

Vad roligt att du har det bra där nere.Jag kan tala om att pengar kommer. Här håller vi på att packa för fullt inför resan till Sälen. Du måste maila mig på hem mailen då jag inte kan se vad du skriver på FB efter som våran dator är dum. Ska köpa en ny nästa månad. Många kramar från Mamma, Elin, Frida och Janne

2011-02-26 | 21:06:40
♥ Annica

Grattis till plugget och lycka till :-) Kram till er båda

2011-02-27 | 12:03:43
♥ Anonym

Härligt att du kom in och lycka till. Du kommer att gå långt! Hälsningar från din gamla fröken som redan på den tiden såg att du hade potential.

2011-03-11 | 13:28:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback