Upptackt pa gymmet

Jag gjorde en valdigt rolig upptackt pa gymmet igar, kanske ni inte vill kalla det en upptackt heller vad vet jag men jag tycker iallafall att det var en STRALANDE upptackt och det ar huvudsaken..
Sa vi alla som gar pa gym hemma i sverige (nu pratar jag om man, kvinnor kan sluta att lasa HAR fast sjalvklart far ni lasa ocksa har ar vi alla lika), vet att som kille sa ar man inte speciellt blyg sadar inne i omkladnings rummet jag menar generellt dom flesta.
Nar jag var pa gymmet igar sa upptackte jag att Aussie killar ar lite blyga av sig. Jag har flertal ganger tankt pa det sitter en skylt som sager i bastun (please keep atleast 1 clothing remaining on) menas alltsa med att man maste ha kalsonger eller shorts pa sig nar man bastar?! "for hygeine", men vada stadar ni inte bastun eller?
Jo det gor dom, MEN personligen sa tror jag inte Australiensare har kommit sa langt att dom oppnar sig som vi fran Europa eller Skandinavien, jag menar hemma sa hoppar vi alla killar in i bastun utan handdukar utan att skammas.
Aven har jag markt att har sa har dom sma bas man gar in i och dussar i med en dorr, hemma har vi en "line up" med dushar, inga dorrar vad jag vet? Killarna gillar garna att ha pa sig kalsongerna anda vagen in i duschen..
Jag menar en annan studsar in i omkladnings rummet rycker av sig allt man har och sedan gar lungt in i duschen, inte tanker jag pa att OJ tank om nagon sag mig nu, GUD vad skammigt..

Sa, hur jag ser det ar att Aussie killar garna gillar att spela sa macho med deras rugby,AFL,coola bilar och hur hela deras satt att leva ska vara sa "manligt", men nar det kommer till en sadan sak som att visa lite hud for ANDRA MAN! da blir man radd.

Jag menar, ar vi inte alla bygda likadant? Flesta av oss iallafall! :D
Jag sager inte alls att det ar fel pa nagot satt men jag menar hela den har grejen med att aussie killar ar sa manliga och allting (till och med reklamer) ska vara manligt, men egentligen ar dom faktiskt inte sa manliga.

Jag sjalv ar inte varldens manligaste.
TACK!


Kommentarer
♥ miiu

briljant upptäckt!



hur är synen pa homosexualitet rent generellt? är det acceptabelt och öppet eller är det tabubelagt ocksa? för där skulle man kunna hitta paralleller...

2011-03-21 | 15:28:23
URL: http://miiu.wordpress.com
♥ Rebecca

Haha Alex! Jag har precis skaffat gymkort hemma i sverige och jag blev skockad av hur öppna alla var i omklädningsrummet, där fanns ingen blyghet. Vänjde mig vid Australien där jag knappt såg en tjej i underkläder i omkläddningsrummet! Haha kul att du skrev det här inlägget, satt bara igår och diskutera detta med en kompis. Saknar er! Puss

2011-03-23 | 13:59:05
♥ Pappa Johan

Ja du Junior vet inte vad man ska säga. Det är väl den Svenska synden kanske som gör oss så lössläppta :-)))



Nä det är snarare som sagt skillnad från land till land :-)



Men härlig iaktagelse ändå :-)



Kramis ;-)

2011-03-23 | 14:09:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback